laranelleke.reismee.nl

back in Orange

Hoi hallotjes !

De reis zit er alweer op!! Zo'n 17.000 km gedaan en ik heb serieus van elke km genoten !

In de herkansing met me verhaal. Dit keer sla ik het WEL op zodat als t weer fout gaat ik niet opnieuw hoef te beginnen haha.

31 decemeber vertrokken rond 10 uur s'ochtends. Helemaal tot broken Hill gereden, wat zo een 1000 km bij orange vandaan is. Ik hoor jullie denken .. helemaal ?? Ons Bessie ( de auto ) is nogal een oud beesie en kan niet zo veel hebben. Nogal een overwinning dus zo op de eerste dag ! Bijna een kangeroe aangereden, dat was even spannend. Toen we in Broken Hill aankwamen was alles gesloten, ook de receptie van de camping. Heerlijk illegaal overnacht en ( uiteraard ) s'ochtends heel erg vroeg weer vertrokken.

Toen van Broken Hill naar Port Augusta wat, volgens de folders en boekjes, een ge-wel-dig stadje zou moeten zijn.. Dit viel een beetje tegen dus we zijn maar 1 nachtje gebleven. We hadden een mooi plekje aan het water en .... !!!! me eerste dolfijnen gezien !! Wat een geweldig gezicht ! Uiteraard een aantal smsjes verstuurd om dit geweldige gevoel te delen met het thuisfront.

Wink

Na Port Augusta zijn we de onbewoonde wereld ingegaan. Op naar de Nullarbor! Althans, onbewoond is het niet helemaal ... er zijn altijd een paar gekken die ervoor kiezen om in dit gigantische niemandsland te wonen.. De Nullarbor, wat tree-less land betekend, is een uitgestrekt kaal woestijn uitziend gebied. ( ik weet niet zeker of het onder de great victoria desert valt) Prachtig om te zien maar na twee dagen had ik het wel gehad en was ik erg blij om weer een boompje te zien. Anyway, het mooie aan de Nullarbor is de verassing die je te wachten staan als je een aflsag naar het zuiden maakt. Nog geen kilometer bij de snelweg vandaan is de Great Australian Bight, oftwel gigantsche Cliffs.. Zomaar uit het niets, alsof je aan het einde van de wereld staat. Ikdenk dat de mens hier heeft bedacht dat de werled plat zou zijn, want dat idee krijg je. Klinkt misschien een beetje maf, maar zodra ik de foto's toe kan voegen begrijpen jullie me vast.
Omdat het zo een groot gebied is moesten we ergens halverwege overnachten.. Nullarbor roadhouse. Naar mijn mening kunnen ze het beter wij-denken-dat-we-een-vijf-sterren-hotel-zijn-dus-laten-we-gasten-een-vijf-sterren-hotel-prijs-betalen..We moesten 55dollar betalen voor een hok mettwee bedden hahah. Ik heb me dood gelachen. Ach, zij zijn de enige daar dus ze weten dat men het hoe dan ook wel betaald. Als het mijn zaak zou zijn had ik precies hetzelfde gedaan.
S'ochtends weer vroeg vertrokken om het laatste deel van de Nullarbor te doen. Lekke band gehad.. uiteraard in the middle of fucking nowhere.Nieuwe reserve band moeten aanschaffen, wat ons ook een godsvermogen heeft gekost haha. Hier in Orange hadden voor dat geld (220 dollar) 4 nieuwebandjes kunnen kopen ! Wederom kan ik ook hier wel om lachen.

Eenmaal weer in de bewoonde wereld aangekomen hebben we overnacht in Norseman en zijn toen de volgende dag naar Esperance gegaan. HEAVEN ON EARTH !!!! Ze zeggen dat hier de mooiste/witste stranden van australie te vinden zijn dus ik had nogal hoge verwachtingen .. Ik verwachte dus het mooiste van het mooiste .. geloof me, het was NOG mooier. Nog nooit heb ik zulk wit zand gezien en zo een helder blauwe zee. Adembenemend ! En Daniel en ik hadden het helemaal voor ons zelf.. ach wat romantisch toch ! haha

Volgende dag maar een paar honderd km gedaan en toen aagekomen in Denmark, Daniel is helemaal verkocht en is volgens mij al naar een huisje aan het zoeken in dit knusse stadje. Ook hier prachtige stranden gezien, een tocht door het regenwoud gemaakt en genoten van de vriendelijke mensen. He ?? regenwoud ?? Nee ik maak geen typfout we zijn werkelijk van een enorm droog gebied een regenwoud gebied in gegaan.. hoe raar is dat ? Het landschap van Australie is te bizar voor woorden. Het veranderd zo vaak!

Na Denmark zijn we naar Margaret River gegaan, wat bekend staat om de mooie surfstranden en de wijn... heel veel wijn ( mam je had t geweldig gevonden haha ) We hebben hier ook een grot bezocht, dat wou Daniel graag. Was erg mooi om te zien maar wel erg prijzig.. Althans te prijzig naar mijn mening en aangezien ik niet echt een grot fan ben is deze mening waarschijnlijk onjuist.
Na een paar dagen in deze omgeving te zijn geweest zijn we naar Perth gegaan. Onderweg hier naartoe nog eenkeer gestopt bij mooie plekjes.Heerlijk om gewoon te doen waar je zelfzin in heb en nergens rekening mee hoeft te houden.
Hoe Perh was heb ik eerder al geschreven dus dat ga ik niet herhalen .. het verhaal zal zo wel al lang genoeg worden haha.

Na Perth was de volgende bestemming Kalbarri national park, dit was echt prachtig. Hier had ik voor het eerst moeite met de hitte. Ik heb 1 wandeling gedaan en was toen he-le-maal kapot. Was me pet vergeten dus liep vol met me kop in de zon. Nah dan ga ik hijgen, zweten, raar doen en dat heb ik het dus helemaal gehad haha. Daniel heeft nog een stel andere wandelingen gedaan, ik heb alles vanaf een afstandje bekeken, net zoprachtig als je t mij vraagt. Ik kon op deze manier in ieder geval genieten van de omgeving in plaats van me constant te irriteren aan de hitte en de vliegen.

Toen op naar Monkey Mia waar ik met de dolfijnen heb gezwommen. Nogmaals, echt GEWELDIG ! wat een prachtige slimme beesten zijn dat. En zo dichtbij ! Eentje was zelfs zo dichtbij dat ie tegen daniel zijn been aan zwom. Super ervaring dus ! Hier zijn we wat langer gebleven omdat het zo onwijs relaxt was dat we niet meer weg wouden haha. Ik heb hier trouwens ook heerlijk gezwommen. Best hilarisch al zeg ik het zelf, ik vind de oceaan best eng vanwege al het leven wat er in rond zwemt dat mij als een lekker hapje ziet maar in Monkey Mia spring ik 'gewoon' het water in. ( ik zal jullie de moeite besparen om er een kaart bij te pakken, Monkey Mia ligt aan Shark Bay .. dat zegt genoeg lijkt mij )

Ehm.. wat toen ?? owja Ningaloo reef !! Dit is de plek waar we een aantal dagen hebben gekampeerd zonder water of stroom. Aantal super dagen gehad. Hier heb ik mijn eerste haai gezien en het was een monster ! het enige wat ik kon denken was : ow mijn god, hier heb ik vanochtend gezwommen en nu sta ik op dezelfde plek op een rots naar een haai te kijken .. Jullie begrijpen natuurlijk dat ik nu mijn angst weer opnieuw moet overwinnen.. ik heb dan ook niet meer gezwommen hierna.. Wat niet zo heel erg jammer was want we hadden nog maar een 'klein' stukje kust te gaan. Owja, ik heb hier ook echt honderden kangeroes gezien, ze waren letterlijk overal! leuk leuk leuk

Na deze dagen at Ningaloo reef zijn we richting Broome gegaan. Overnacht in Port Hedland en toen de volgende dag in Broome aangekomen. Erg leuk stadje. ( ook al eerder vermeld ) Nadat we hier een paar dagen hadden genoten, en de studiefinanciering gestort was, zijn we weer verder gegaan. Na Broome hadden we niet veel tijd en geld meer om nog veel te zien en te doen. Erg jammer want er zijn een aantal dingen die ik erg graag had bezocht. Daar gaan we dus ZEKER nog een keertje heen. De enige stop die we nog wouden/konden doen was Uluru. Wat echt prachtig was !!! Was er even helemaal stil van..

De laatste paar duizend km hebben we dus erg snel gedaan, veel in de auto geslapen ( comfortabel is anders ) en niet veel gestopt. Het was dus voornamelijk vroeg opstaan, heel veel rijden( arme bessie en arme Dan ) , in de auto slapen en 38 muggen beten later weer opstaanom weer de weg op te gaan.

Ik denk trouwens datwe gedurende de hele trip het eco-systeem van Australie lichtelijk hebben beschadigt. Dierenzijn nieuwschierigewezens en onwijs dom.( niet allemaal, sorry dierenliefhebbers )Het aantal hagendissen, slangen, vogels en god mag weten wat voor insecten onze auto van dichtbij wouden bekijken is niet op twee handen te tellen. De grootste klap was een gigantische kaketoe die besloot om de bumper eens van dichtbij te bekijken enhier toen helaas onder verdween. Heel naar. Overal witte veren en .. naja laat ik de details maar laten voor wat het is.
Ik hou onwijs veel van dieren, echt waar, maar het zou zo onwijs relaxt zijn als ze iets meer hersens hadden. In ieder geval de hersen om te bedenken dat je NIET een weg oversteekt als er een auto aan komt. Zou zoveel stress en vieze bende schelen..
Godzijdank geen kangeroe, emu, kameel of iets anders groots aangereden ..

Nou ik vind dat het nu wel mooi is geweest en ik denk dat jullie onder tussen ook wel vierkante oogjes zullen hebben van het lezen.

Maandag begin ik met mijn stage ! Spannend !!

Dikke kus

Lara

Reacties

Reacties

Joyce

Hey Lara!
Wat een tijd geleden en wat is er veel veranderd! Een nieuwe boy en je zit met je kont aan de andere kant van de wereld, very nice!
Geniet ervan en succes op je stage! Ik begin vandaag maar wel gewoon in Amsterdam hihi!
Liefs Joyce

Ria N

Wat een Land en wat een stel zijn jullie om zo heerlijk te genieten van al het moois dat Australië heet.Ik heb genoten van je verslag en wens je een net zo bijzondere stage toe.
Fijn dat jullie weer heelhuids in Orange zijn!
Dikke kus en nog veel plezier samen met Daniel.

Maaike Hooijberg

Hee Lara!
Wat heb je een hoop meegemaakt zeg, supergaaf en supergrappig geschreven!
heel veel succes met je stage!
liefs maaike

Anne-Marie

Lieve Laartje,

Wat een heerlijk verhaal! Geweldig, ik zie het zo voor me...
Duidelijk te lezen dat je hebt genoten, toppie.
Succes op je stage, laat die Orange Luitjes maar eens wat zien daar :) good luck!!
Dikke kus!!!

Nel

Hoi Lara
Heerlijk om te lezen dat jullie zo genieten in dat ( vlgs mij) prachtige land.
En dan nu je stage, heel veel succes.
Dikke kus Nel

Ria S.

Hoi Laartje en Dan wat hebben jullie veel gezien!!!!!!!!mooi hé?en nou beginnen aan de stage ook weer spannend Laartje,maar dat zal ook wel lukken is ook weer n hele ervaring,mijn printer slaat nou op hol,ik print het reisverhaal ook uit voor Tante Grad zo dat ze ook op de hoogte blijft maar ik geloof dat ik nou met de hoeveelheid printjes wel een boek kan uitgeven,groetjes, kus, Ria.

tante Ang

Hoi lieverd, heb eindelijk de site door gekregen (zelf natuurlijk niet genoeg doorgevraagd). Maar door de verhalen van José begreep ik al dat je het erg naar je zin hebt. (Niet dat ik mij zorgen maakte, maar ......... mis je wel) Ik heb genoten van alle verhalen, had meteen heel veel te lezen en te genieten. Moet Marten maar overhalen om ook een keer die kant op te gaan. mooie foto van jullie op de kop! Jullie zien er stralend uit. Blijf genieten, ook als je straks uitgeteld thuiskomt van de stage! Zoen ook voor Daniël.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!