laranelleke.reismee.nl

Het heeft even geduurd ...

G'day lieve allemaal.

Hoe vaak zal ik deze woorden wel al niet hebben uitgesproken : Ja ik ga een reisprofiel bijhouden bla bla bla zodat het thuisfront mijn dagelijkse bestaan in Australie op papier kan zien... Eerlijke reden waarom ik dit tot nu toe nog niet gedaan heb ?? Luiheid.

Vandaag zat ik een beetje na te denken ( doe dit vaker dan gemiddeld hier aangezien ik zeeen van tijd heb ) over wat ik mijn eerste 2,5 maand hier al gedaan heb.. Ik had de hele dag dus ben erachter gekomen, maar ik moest wel even graven ! Wanneer heb ik wat gedaan, met wie ? M'n geheugen lijkt wel een zeef ! Vandaar ! dit mooie reisprofiel ( puur eigenbelang dus ) Werkt handig voor mij, een dagboekje op t web waar ik later nog op terug kan kijken, en het thuisfront ook gelukkig. Win-win situatie, altijd goed.

Ik zit hier dus al een tijdje wat me prima bevalt. De plannen zijn echter iets anders gelopen dan dat wij ze in ons hoofd hadden voordat we vertrokken. We wouden in november al gaan rondreizen maar omdat het met het zoeken van een stage TOTAAL niet ging zijn we niet gegaan. Had achteraf prima gekund want ik heb uiteindelijk 3 december pas een belletje terug gehad voor een stageplek (4 dagen voor mijn deadline). De maand november hadden we dus makkelijk de tas kunnen pakken, niemand die ons gemist had hier. Maar goed achteraf praten is altijd gemakkelijk, gebeurd is gebeurd.
Nu willen we begin januari naar West Australie ... Hopelijk gaat dit lukken, de prijzen voor tickets zijn onwijs omhoog gegaan en mijn budget nogal naar beneden .. You do the maths.

Stage: Is dus gelukt. Ik ga jongeren projecten managen + een grootschalig onderzoek naar de behoeften van deze jongeren doen. Bij de gemeente hier in Orange. Krijg niet betaald (K*T) begin 31 januari en ben onwijs zenuwachtig ! (Nu al) Spannend !

Wat ik van plan ben is om elke dag (kan je nu al vertellen dat dit niet gaat lukken maar tis een leuk idee) te schrijven wat ik gedaan heb. De eerste twee maanden hebben jullie dus gemist, (jammer dan) Ik ga wel even een paar dagen terug want ik heb een ERUG leuk (Nederlands) weekend gehad!

10-12-2010
Inkopen doen voor het sinterklaasspel dat Sjoukje en ik hier geintroduceerd hebben ! Wij hebben voor de salades gezorgd en de hapjes. Nederlandse hapjes ! Speculaasjes, die zijn hier te koop (nee opa en oma niet zo lekker als die van u dus u kunt de volgende keer gewoon weer wat versturen! ), lekkere kaasblokjes met een worstje erbij, pepernootjes en nog wat australische bende. Ook hebben we een mijter en een zwarte pieten hoedje in elkaar geknutseld ( dit was nodig voor het spel, zie foto's) De laatste opdracht kaarten uitgeprint en we waren klaar voor de volgende dag !

11-12-2010
Dag van het Sinterklaasspel! Het hele huis samen met Bernie (Daniel zijn moeder) gepoetst. Ze was wat zenuwachtig vanwege het feit dat Josh zijn ouders ook kwamen. Totaal ander volk dan bij ons thuis. Om een voorbeeldje te noemen, het woord fuck hoor je daar nooit terwijl dat hier het woord is waar je zo ongeveer elke zin mee begint. Ze had zich nergens druk over hoeven maken want ze hebben onwijs genoten en ik geloof dat ik zelfs het F woord uit josh's mams mondje heb gehoord (foei)
We begonnen om 4 uur maar uiteraad kwam meer dan de helft veel te laat. Met als gevolg dat de mensen die er wel al waren al een borreltje teveel op hadden toen het spel eindelijk begon. Anyway, spel was een GROOT succes ! ik geloof dat wij een ware hollandse traditie een traditie in australie hebben gemaakt! Altijd leuk want ik ben toch wel trots op ons koude kikkerlandje. (stampot vinden ze hier ook erg lekker trouwens)
Goed, veel te veel gedronken en toen nog de kroeg in gegaan wat ervoor zorgde dat zondag.......

12-12-2010
een katerdag was ! Wel nog de poging gedaan om te gaan bowlen s'avonds maar dat was gesloten ( 'helaas' )

13-12-2010
Maandag .... verveel dag ! Daniel gewoon weer aan t werk en ik zat thuis... Sjoukje heb ik ook niet gezien. Wasje gedraaid, beetje schoongemaakt, boekje gelezen .. BORING

14-12-2010
Sjoukje wel gezien ! Samen de foto's van het sinterklaas avondje bekeken ... erug leuk ! Het zonnetje was heerlijk dus daar hebben we ook even goed van genoten. Toen ook maar besloten om de restjes wijn van het weekend te nuttigen.

15-12-2010
Filmpje gekeken met Sjouk (voor de verandering). Tis toch wel fijn om een vriendin uit nederland als buurvrouw te hebben ! Ook echt onwijs raar trouwens. En weer... een wijntje gedronken.

16-12-2010
Vandaag wouden we, 3x raden wie, naar het meer gaan.. helaas pindakaas begon het te storten ! Het kwam met bakken uit de hemel. Erg jammer. Toen hebben we ons gestort op de playstation. Blijkt dat Sjouk en ik een verborgen talent hebben voor zowel gitaar spelen als op de drum. Daniel moest vanavond rugyen en toen heb ik besloten om dit te gaan doen.. En hier zit ik dan... Tis wel een ERUG lang verhaal geworden ...

Tot morgen ! dikke kus

Cool

Reacties

Reacties

K@@tje

Tjeetje Laar, wat een saai leven lijdt jij, wat zul je blij zijn met die buurvrouw, wat nu als die weer terug gaat?
En ik mag hopen dat jullie niet al 's middags aan de wijn zitten hè?
Dan beginnen jullie echt op een gek clubje te lijken....
Waarom gaan jullie niet lekker met z'n 2en op stap, de wijde wereld van Australie in?
Het komt toch niet elke dag met bakken uit de hemel?
Nou meiden kom van je billen en ga iets ondernemen voordat jullie het weten zitten jullie weer aan de andere kant van de wereld...;-} Liefs K@

Maaike Hooijberg

Hee Lara!
leuk om je zo te volgen,
benieuwd wat je nog allemaal voor gekke dingen gaat meemaken, jou kennende vast genoeg;)
en super van je stage!
kus maaike

Ria

hoi Laartje heb genoten van je verslag,blij voor je dat de stageplek eindelijk gelukt is,en dat je geniet van alles wat je mee maakt,en dat het sinterklaasspel een succes was,je kan die Aussies best nog wat leren wat kneuterige Hollandse gezelligheid is,hier sneeuwt het weer ook gezellig(maar niet heus)want het is ook weer glad natuurlijk en daar houd ik niet zo van,ik heb daarom maar gezellig aan de wijn gezeten bij Lies,ik morgen vrij dus dat moet kunnen niet waar,hardstikke bedankt voor je leuke kerstkaart ook namens Tante Grad,ik wens jullie maar op deze manier een hele fijne Kerst toe want ik denk niet dat de Kerstkaarten op tijd aan komen ,hele dikke kus voor jullie allebei xxxxxgroetjes Ria

Sjouk

TOPverhaal!!! En wij zijn niet lui....wij zijn gepensioneerd!!!!! whahahahaha

José

Als je het nodig vindt om zo'n belerend mailtje te sturen, dan moet Kaatje ook zo stoer zijn om haar naam eronder te schrijven!
Alleen moeders doen dat normaal gesproken toch???!! (kritiek uiten en goede raad geven)
Maar zal ik je eens iets vertellen: deze moeder ziet heel blije, gelukkige mensen op alle foto's en daar wordt ze blij van!
Heeeeeeeel veeeeeeeel liefs xxxxxxxxxxxxx José
(en natuurlijk hoop ik ook dat jullie nog wat van dat inmens grote land gaan zien....ha-ha....... ze kan het niet laten!!!)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!